На службі людям. З нагоди 80-річчя Криворізького трамваю
80 років тому, 01 січня 1935
рокупершийкриворізькийтрам-
вай вийшов на лінію. Ця подія
була пов’язана з будівництвом у
місті металургійного заводу, та
нагальною потребою вирішення
питання доставки робітників до
прохідної.
Хоча будівництво першої
гілки трамвайної лінії було за-
вершено в кінці 1934 року, регу-
лярний рух трамваїв почався з
січня 1935 року, кількість яких
на той період складала всього дві
одиниці.
На
теперішній
час
криворізьким трамваєм щодоби
здійснюється перевезення в се-
редньому 107,6 тис. пасажирів,
щомісячно
–
3,264
млн.
пасажирів, середня швидкість
потягів на швидкісній лінії
складає 26 км/год., на міській
лінії – 16 км/год. Також протя-
гом останніх років здійснюється
закупівля трамвайних вагонів,
оптимізація трамвайних марш-
рутів, внаслідок чого кількість
міських маршрутів зменши-
лась з 20 до 14 (внаслідок бур-
ного розвитку міської сітки
маршрутних
мікроавтобусів),
виконується
реконструкція
трамвайних шляхів з застосу-
ванням європейських технологій
пристроїв безшумних шляхів.
Але, будь-яке велике місто
потребує швидкісного транс-
порту. У Радянському Союзі
існувало
негласне
правило,
що
тільки
місто-мільйонер
може бути гідний такої дорогої
розкоші, як метрополітен. Од-
нак, специфіка міської забудо-
ви, а саме, велика протяжність
міста з півночі на південь, по-
требувала швидкісного транс-
порту, але до середини 1960-х
років, коли вперше заговорили
про будівництво метрополітену
в місті, населення міста ледь
налічувало 700 тис. чоловік.
Ситуація ускладнювалася ще й
тим,щовобласномуцентрі,місті-
мільйоннику Дніпропетровську,
метрополітену теж не було і не
передбачалося. І тут керівники
криворізької влади зробили
дуже розумний хід. У Кривому
Розі було прийнято рішення бу-
дувати підземний швидкісний
трамвай - майже метро, але все
таки трамвай.
Проект
Криворізького
швидкісного
трамвая
роз-
роблений
в
1972
році
Харківським
інститутом
« Ук р к о м м у н Н І І п р о е к т » ,
Мінжитлокомунгоспу УРСР і
«Харківметропроект
Мінбуду
УРСР». І вже в червні 1974, поча-
лося будівництво швидкісного
трамваю, в якому брали участь
Саксаганський вісник
13
№ 1 (14). Січень 2015 року