Хто і як визначає механізм
проведення
люстраційної
перевірки?
Механізм проведення перевір-
ки достовірності відомостей, що
подаються посадовими і службо-
вими особами органів державної
влади та органів місцевого само-
врядування, а також особами,
які претендують на зайняття
відповідних посад, щодо засто-
сування заборон, передбачених
частинами третьою і четвертою
статті 1 Закону України «Про
очищення влади», визначається
Постановою Кабінету Міністрів
№ 563 від 16 жовтня 2014 року.
Чи буде конфіскуватися май-
но у тих чиновників, які не
пройшли майнову люстрацію?
Ні. У Законі не йде мова про
конфіскацію майна чи будь-яке
інше вилучення майна. Така
конфіскація можлива лише в по-
рядку застосування відповідних
санкцій Кримінального кодексу
України.
Чи буде в тих, хто не прой-
шов люстраційну перевірку,
можливість
оскаржити
рішення?
Так. Ця можливість передба-
чена відповідно до ч.8 ст.1 Зако-
ну.
Яка відповідальність за пору-
шення положень Закону?
Закон не містить спеціальних
положень щодо відповідальності
за його невиконання чи по-
рушення, тому у випадку
вчинення
чиновником
дій,
що суперечать Закону, він
буде
нести
дисциплінарну,
адміністративну
або
кримінальну відповідальність,
передбачену загальними норма-
ми Кодексу Законів про працю,
Закону України «Про державну
службу», Кодексу України про
адміністративні правопорушен-
ня та Кримінального кодексу
України.
Відповідно до ст.147 КЗпП,
до
державного
службовця
може бути застосовано такі
дисциплінарні стягнення як до-
гана або звільнення. Крім того,
відповідно до ч.1, 2 ст.14 За-
кону України «Про державну
службу» за невиконання чи не-
належне виконання службо-
вих обов’язків, перевищення
своїх повноважень, порушення
обмежень, пов’язаних з про-
ходженням державної служ-
би та із Законом України «Про
очищення влади», до держав-
них службовців можуть бути
застосовані такі дисциплінарні
стягнення як попередження про
неповну службову відповідність
та затримка до одного року у
присвоєнні чергового рангу або
у призначенні на вищу посаду.
Крім того, до працівників
органів внутрішніх справ, про-
куратури можуть застосову-
ватись дисциплінарні стягнен-
ня, передбачені відповідними
відомчими
дисциплінарними
статутами.
У
випадку
вчинення
корупційних діянь під час
здійснення заходів, передбаче-
них Законом, посадовці можуть
притягатись до адміністративної
відповідальності за:
-
незаконне використан-
ня інформації, що стала відома
особі у зв’язку з виконанням
службових повноважень (ст.172-
8 КУпАП);
-
невжиття заходів щодо
протидії корупції (ст.172-9 КУ-
пАП);
-
інші адміністративні пра-
вопорушення залежно від кон-
кретних обставин справи.
За наявності кваліфікуючих
ознак, посадовця можна при-
тягнути і до кримінальної
відповідальності. Так, особи мо-
жуть нести відповідальність за
зловживання владою або служ-
бовим становищем – ст.364 КК
України, службове підроблення
– ст.366 КК України, службову
недбалість – ст. 367 КК України,
прийняття пропозиції, обіцянки
або одержання неправомірної
вигоди службовою особою –
ст.368 КК України, та за інші
злочини, за наявності їх складів
у діях службових та посадових
осіб, що не виконують чи нена-
лежним чином виконують Закон
України «Про очищення влади».
Безумовно, запитань поки
що залишається більше, ніж
відповідей, проте так завж-
ди буває, коли у законодавстві
з’являється щось кардинально
нове, та з часом все, як завж-
ди, стане на свої місця, а ми, зі
свого боку, будемо намагатися
надавати інформацію на питан-
ня, які виникатимуть у процесі
втілення Закону у життя.
Саксаганський вісник
21
№ 1 (14). Січень 2015 року