Стр. 33 - SV8_3

Упрощенная HTML-версия

Боротьба з корупцією – головний шлях до реалізації
європейського вибору України
Успішнерозв’язанняпроблеми
протидії корупції є пріоритетом
держави, і оскільки Україна про-
голосила європейський вибір,
особливої актуальності набуває
досягнення відповідності між
задекларованими цілями і по-
всякденною дійсністю.
Ця справа для нашої держа-
ви така ж важлива, як і утвер-
дження реальної демократії у
політичному житті. Світова
спільнота розглядає корупцію як
одну з найбільших загроз право-
порядку, демократії, правам
людини, чесності та соціальній
справедливості, що заважає
економічному розвитку. Важ-
ливим є і розуміння того, що
корупція унеможливлює по-
будову свідомого громадянсь-
кого суспільства.
Багатьом країнам світу вже
вдалося створити ефективний
механізм протидії корупції і її
проявам. До таких країн тре-
ба віднести Данію, Фінляндію,
Ісландію, Нову Зеландію,
Сінгапур,
Канаду,
Швецію,
Норвегію, Нідерланди, Люксем-
бург, Австралію, Швейцарію,
Австрію, Велику Британію,
Ізраїль,
США,
Ірландію,
Німеччину. Всі ці країни ма-
ють особливості в організації
антикорупційної діяльності, але
спільними для них є:
– створення відповідної
правової бази;
бажання
організації
активної протидії корупційним
проява;
– правові реформи,
- гарантована незалежність
правоохоронної
системи
країни;
– залучення до протидії
корупційним проявам громадсь-
ких організацій.
В Україні також упродовж
останніх двох десятиріч пробле-
ма корупції та боротьби з нею за-
лишалася і продовжує залишати-
ся однією з найпріоритетніших.
Розроблена і діє система заходів
протидії і боротьби з цим не-
гативним суспільним явищем.
Створена та удосконалюється
нормативна база по боротьбі з
корупційними проявами, хабар-
ництвом та посадовими злочи-
нами. Але й дотепер, на жаль,
подолати це явище не вдалося,
незважаючи на активні зусилля
законодавчих, виконавчих гілок
державної влади та правоохо-
ронних органів.
Одним
із
способів
бо-
ротьби з таким явищем як
корупція - є здійснення кон-
тролю за декларуванням доходів
посадовців. Спільним наказом
Міністерства фінансів України
та Міністерства юстиції України
№586/784/5 від 20 травня 2014
року
затверджено
Порядок
здійснення логічного та ариф-
метичного контролю декларації
про майно, доходи, витрати і
зобов’язання фінансового ха-
рактеру. Цим документом виз-
начена процедура здійснення
арифметичного та логічного
контролю декларацій, а також
комплекс заходів, що пов’язані
з цими діями та які проводять-
ся за його результатами.Даний
арифметичний та логічний кон-
троль полягає у встановленні
арифметичної
точності
та
логічного
співвідношення
між собою даних, що були
задекларовані. Такий контроль
може здійснюватися протягом
30 днів з дня, коли була подана
декларація. Сама ж декларація
подається щорічно до 1 квітня
поточного року. У випадку вияв-
лення за результатами контролю
помилок суб’єкт декларування
має право протягом п’яти днів
подати письмове пояснення та
(або) виправлену декларацію.
Міністерство юстиції опри-
люднило
щорічний
звіт
щодо результатів боротьби з
корупцієюв органах центральної
та місцевої влади. Документ на
брифінгу у Кабінеті Міністрів
України особисто представив
Міністр юстиції України Пав-
ло Петренко. У звіті зазначено,
що відповідно до рекомендацій
міжнародних організацій, в
Україні буде введено систему
зовнішнього моніторингу за до-
ходами і витратами чиновників.
Також Міністерством юстиції
проанонсовано підготовку но-
вого антикорупційного законо-
проекту, тому що в даний час
існує кілька важливих блоків,
які не врегульовані законодав-
ством. Новий закон передба-
чатиме дуже детальні вимоги
до чиновника та посилення
відповідальності за корупцію.
Планується
створення
відомства по моніторингу сти-
лю життя чиновника. Якщо є
сигнал, що чиновник живе не за
зарплатою, то відповідні органи
будуть перевіряти ці факти. Ще
одним важливим блоком ста-
не анонімне повідомлення про
факти та підозру в корупції, які
фактично не врегульовані зако-
ном.
Саксаганський вісник
33
№ 9. Серпень 2014 року